Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op internetnieuws.startpagina.nl

hoeveel is 250mb?

Wijlaars
19 Sep, 2003 13:39

Ik zou graag willen weten hoeveel 250 mb per maand is. Ik heb hier namelijk geen idee van. Ik surf niet echt veel en download 1-3 mp3's per week. Heb ik dan genoeg aan 250mb per maand?

Joep
23 Sep, 2003 13:02

Ja meer als genoeg

1 mp3 is ongeveer tussen de 3 en 7 mb hangt van de kwaliteit af

suc6 8-)

zorba
01 Okt, 2003 09:53

Als je een uur surft verbruik je tussen de 20 en 25 MB gemiddeld dus reken maar uit.

computermail.nl
19 Okt, 2003 18:25

Een Mp3 is gemiddeld 3mb. dus 3 mp3 files per week, is ongeveer 40MB in de maand. Daarnaast is elke email gemiddeld 25kb (indien u niet razend veel word, excel, of andere bestanden rondstuurt, en geen gebruik maakt van iets als incredimail.com wat uw email ongelovelijk groot maakt.) 100 bezoeken op websites kost ongeveer 75MB.

Dus een gemiddelde internetter:

75mb, 100 websites bezoeken per maand

25mb, 100 emails per maand

45mb, 15 downloads per maand (zoals MP3)

Samen ongeveer 150mb. U zult het dus waarschijnlijk met 250mb wel redden. Let wel op! Dit is voor redelijk veel website gebruik, een pagina is meestal rond 100kb, dus u ziet al snel 7 paginas, en een email is vaak ook kleiner, maar aan de andere kant download u een week opeens 10 liedjes, en krijgt u van 5 mensen opeens een Word document toegestuurd, of nog erger, raakt u besmet met een virus die heel veel dataverkeer trekt, dan wordt u hier vaak duur op afgerekend.

Groeten,

Dirkjan

Hoofdredacteur Computermail.nl

http://www.Computermail.nl